Svergie logotyp
Orti
Logotyp för Nenab AB

Arbetsledare och administratör

Nenab AB

Arbetsledare, maskintillverkning, verkstadsprodukter

Plats: Sandviken

  • Omfattning: Heltid
  • Anställningsform: Tills vidare
  • Omfattning: 100%

Jobbinformation

  • Antal lediga tjänster: 1
  • Publicerad: 2025-03-26
  • Sista ansökningsdag: 2025-05-31

Om tjänsten

Nenab i Sandviken tillverkar fordonslyftar och domkrafter till verkstäder och besiktningsstationer i hela Sverige och andra länder. Vi tillverkar våra produkter från råmaterial till färdig produkt, Nenab är kända för hög kvalitet och bra kundservice. Vi söker nu en kombinerad roll som arbetsledare och administratör. Anställningsstart omgående.

Om jobbet

Rollen är allsidig med varierande dagar. Gillar du arbetsledning, administration, kundservice, struktur, och tycker om att ha många bollar i luften - Bli en del av vårt team.

Om rollen

Du kommer att arbetsleda ett team av montörer och svetsare. Utöver detta görs dagliga administrativ uppgifter såsom orderhantering, ta emot beställningar, skicka kundfakturor, ta emot leverantörsfakturor, göra utbetalningar samt andra förekommande administrativa uppgifter.

Utifrån inkommande kundordrar planerar du tillverkningsordrar åt arbetslaget som består av ca 6-8 personer. Här delegerar du ut arbetsuppgifter till teamet och planerar i vilken ordning uppgifter ska utföras. I denna roll ingår även att ta hand om flödet på lagret, boka frakter för utleveranser och ta hand om inkommande gods.

Som arbetsledare/administratör ingår samarbete och planering tillsammans med platschefen samt ytterligare en arbetsledare.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

  • Ta emot beställningar från våra kunder på svenska samt engelska
  • Föra in kundorder i vårt affärssystem Monitor ERP
  • Göra utleverans, boka frakt och skicka kundfakturor i Monitor
  • Hantera och följa upp beställningar och kundleveranser i Monitor
  • Packa kundordrar
  • Göra inköp av artiklar och andra varor via Monitor och i butik.
  • Packa upp varor som inlevererats samt rapportera denna leverans i Monitor
  • Lägga in leverantörsfakturor i Monitor och göra utbetalningar
  • Planera tillverkningsordrar samt delegera arbete till arbetsgruppen.
  • Assistera platschefen


Tjänsten är Heltid. Arbetstimmar 40 timmar i veckan med flexmån.

Vad vi söker hos dig

  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
  • Goda kunskaper i Monitor eller liknande affärssystem.
  • Goda kunskaper av arbetsledning
  • Erfarenhet inom produktion eller lager
  • Meriterande att kunna bokföring i Monitor


För att hantera dom varierande arbetsuppgifterna krävs att du är en noggrann person, där det ligger i din natur att ha ordning och reda. Du är flexibel och ser positivt på varierande arbetsuppgifter. Vi ställer höga krav på trevligt bemötande, servicevilja, engagemang och en väl utvecklad samarbetsförmåga. Alla erfarenheter från arbetsledning, lager, produktion, administration och kundvård är meriterande.

Vill du veta mer om oss tipsar vi om ett besök på vår hemsida eller LinkedIn.

Maila in ditt CV och personliga brev med referenser till oss. Urval sker löpande - Därav är det är viktigt att du inte väntar med din ansökan, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Mer om tjänsten

Anställningsform: Heltid 40h i veckan med provanställning 6 månader som övergår till tillsvidareanställning.

Arbetstider: Måndag-torsdag 06:45 - 16:00 , fredag 06:45-13:00

Lön: Enligt ök.

Start: Asap

Varmt välkommen med din ansökan!

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Postadress

Spångvägen 7
81132 Sandviken

Arbetsgivare

Nenab AB

  • Organisationsnummer: 5566285234
  • Hemsida: www.nenab.com

Kontaktperson

Martin Wretlind

  • E-post: martin.wretlind@nenab.com
  • Telefon: 026-25 07 30, 072-2206050
  • Kontakttyp: Platschef

Ansökan

Ansök via e-post

martin.wretlind@nenab.com
SökSök

Vilken plats vill du veta mer om?