Svergie logotyp
Orti
Logotyp för Sydskånes avfallsaktiebolag, SYSAV

Kund- och vågadministratör

Sydskånes Avfallsaktiebolag

Kundtjänstmedarbetare

Plats: Malmö

  • Omfattning: Heltid
  • Anställningsform: Tills vidare
  • Villkor: Dagtid på ett rullande 6-veckorsschema. Heltid 100%
  • Omfattning: 100%

Jobbinformation

  • Antal lediga tjänster: 1
  • Publicerad: 2025-04-04
  • Sista ansökningsdag: 2025-05-11

Lön

  • Månadslön

Om tjänsten

Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.   Varför arbeta på Sysav? På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. Balans mellan arbete och fritid är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, får du tillgång till en förmånlig sjukvårdsförsäkring och vår Förmånsportal, samt gratis pensionsrådgivning.   Din roll Hos oss får du ett omväxlande arbete med mycket kundkontakt. Här arbetar vi i ett team för att säkerhetsställa en bra service och god kundupplevelse. Du arbetar på ett rullande 6-veckorsschema, med 3 olika arbetsplatser, både i grupp och individuellt. I stora drag beskrivs arbetet enligt nedan: • Vågoperatör, våganläggningen: Väga inkommande & utgående bilar samt administration av dessa vägningar via vågprogrammet ScanX och affärssystemet D365. Diverse administrativa arbetsuppgifter. • Avfallskontroll: Bedöma och klassificera inkommande avfall enligt anvisningar samt administrera dessa avfallskontroller i våra system. Även vara tillgänglig för att stötta vår återvinningscentral för företagskunder vid behov. • Reception/mottagning: Hantering och administration av passagebehörigheter och besök, både interna och externa. Ta emot och hänvisa besökare till rätt plats. Bevaka kamerabilder från kameror runt om på företaget.  Vi arbetar måndag till fredag och arbetstiden fördelas mellan 06:20-16:30 på ett rullande 6-veckorsschema.   För att trivas är det viktigt att du • Kan ge bra service mot chaufförer, kunder och besökare, och på så sätt förmedla en bra känsla i deras besök på Sysav. • Du har lätt för att samarbeta i grupp men även kan ta ett individuellt ansvar, då arbetsuppgifterna sker både i grupp och individuellt. • Ordningssinne och god förmåga att behålla lugn och prioritera i stressiga situationer. • God kommunikationsförmåga.     Viktiga erfarenheter • Körkort och goda datorkunskaper är ett krav. • Goda kunskaper i svenska och engelska.   Meriterande • Erfarenhet från servicesektorn eller motsvarande ses som meriterande.     Om ansökan För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.   Sista ansökningsdag Sista ansökningsdag är 2025-05-11. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.   Anställningsform Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.   Anställningsstart Efter överenskommelse.   Ort Malmö   Mer information Frågor angående tjänsten ställs till Driftchef Daniel Steen via e-post daniel.steen@sysav.se eller via tfn 040-635 25 18.  

Arbetsgivare

Sydskånes avfallsaktiebolag, SYSAV

  • Organisationsnummer: 5561870410

Ansökan

Ansök till tjänsten
SökSök

Vilken plats vill du veta mer om?