Svergie logotyp
Orti
Logotyp för Waterfront No 1 Cabins AB

Löneadministratör sökes på tidsbegränsat uppdrag till unik verksamhet

Waterfront no.1 Cabins AB

Löneadministratör/Lönekonsult

Plats: Göteborg

  • Omfattning: Deltid
  • Anställningsform: 6 månader eller längre
  • Omfattning: 100%

Jobbinformation

  • Antal lediga tjänster: 1
  • Publicerad: 2025-04-07
  • Sista ansökningsdag: 2025-05-07

Om tjänsten

Är du en person med passion för lön och har ett intresse att jobba i en roll där du får arbeta med både lön men även enklare administration inom HR? Kanske är just du den vi söker!

Vi söker nu en noggrann, flexibel och engagerad person med kunskap inom lön och enklare HR-administration för att täcka upp för en föräldraledighet till vårt koncept Waterfront Cabins i centrala Göteborg. Vi erbjuder moderna och fullt utrustade studios i smart compact-living format som ger våra gäster en bekväm och prisvärd vistelse.

Om tjänsten

Som löneadministration kommer du arbeta brett inom området lön och stötta administrativa delar inom HR. Du kommer ha en viktigt del i att säkerhetsställa korrekta löneutbetalningar och vara behjälplig i den vardagliga personaladministrationen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Ansvara över den månatliga löneprocessen så som att registrera underlag och säkerhetsställa att rätt information tankas in från vårt schemasystem och att rätt lön utbetalas. Sköta rapportering till olika myndigheter och svara på förfrågningar
  • Säkerhetsställa arbetstillstånd hos våra medarbetare
  • Kunna ta ut rapporter och vara en hjälpande hand i frågor gällande lön, sjukfrånvaro eller bokföringsunderlag
  • Hantera anställningsavtal och annan administration kring anställningar
  • Vara behjälplig i frågor rörande avtal, lagar och regler
  • Vara behjälplig i rekryteringar kring att lägga upp annonser, urval och boka in kandidater

Vi söker dig som:

  • Har 1-2års erfarenhet inom lön och personaladministration
  • Har en utbildning inom löneområdet
  • Har goda språkkunskaper i både svenska och engelska
  • Har erfarenhet av att arbeta i Crona lön (meriterande)
  • Kan börja omgående

Som person ser vi att du är social och nyfiken och har viljan att alltid leverera ett bra resultat. Vi ser att du har lätt att arbeta med andra och trivs i en roll där du förväntas vara noggrann och ge service och stöttning till våra medarbetare och chefer. Du är trygg i din kompetens och vågar vara självgående i din roll men också vågar fråga om det är något som känns oklart. Det är viktigt att du är kommunikativ och har lätt att förklara och skapa förståelse kring frågor som uppkommer.

Anställning

Särskild visstidsanställning på 50% för att täcka delar av en föräldraledighet med start omgående och förväntas att gälla minst ett år med möjlighet till förlängning. Individuell lönesättning tillämpas.

Vad vi kan erbjuda

Vi erbjuder dig en attraktiv arbetsplats med stort engagemang och teamkänsla . Vi tror på våra medarbetare och kan erbjuda dig en arbetsplats att växa och utvecklas på.

Så ansöker du

Skicka ditt CV och personliga brev till mathilda@svh.se med rubriken "Löneadministratör".

För frågor om tjänsten, kontakta Mathilda på mathilda@svh.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Postadress

Kvillepiren 12
41779 GÖTEBORG

Arbetsgivare

Waterfront No 1 Cabins AB

  • Organisationsnummer: 5591291256

Kontaktperson

Mathilda Oldin

  • E-post: mathilda@svh.se
  • Telefon: 0704980447
  • Kontakttyp: HR-chef

Ansökan

Ansök via e-post

jobb@svh.se
SökSök

Vilken plats vill du veta mer om?