
Konsultuppdrag inom HR och kommunikation – Nordiskt fokus
Adecco Sweden AB
HR-specialist/HR-advisor
Plats: Stockholm
- Omfattning: Heltid
- Anställningsform: 6 månader eller längre
- Villkor: Heltid Visstid
- Omfattning: 100%
Jobbinformation
- Antal lediga tjänster: 1
- Publicerad: 2025-04-10
- Sista ansökningsdag: 2025-05-10
Lön
- Fast lön
Om tjänsten
Vi på Adecco söker nu, åt vår kund inom tobaksbranschen, en engagerad och erfaren HR-konsult för ett spännande uppdrag med fokus på digitalisering, projektledning och kommunikation inom People & Culture (P&C). Uppdraget sträcker sig från den 1 maj till den 30 september 2025 och är baserat i Stockholm, med viss möjlighet till distansarbete. Om uppdraget Uppdraget innebär ett temporärt stöd i kundens integrationsarbete inom områdena digitalisering av P&C-processer, Job Skills & Architecture samt hantering av externa medarbetare. Du kommer också att arbeta med internkommunikation och bidra till att driva kultur- och engagemangsinitiativ inom den nordiska organisationen (Danmark och Sverige – exkl. vissa dotterbolag). Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Leda förändrings- och kommunikationsinsatser kopplat till införandet av nytt P&C-system med start 1 september. • Koordinera utrullningen av Job & Skills Architecture (JSA), inklusive kartläggning och konvertering av roller enligt globala riktlinjer. • Leda projektet kring tredjepartsmedarbetare, i nära samarbete med både centrala och lokala funktioner. • Hantera internkommunikation inom P&C i Norden via Sharepoint och Viva Engage samt stötta i planering och genomförande av ett större kultur- och ledarevent i Q4. • Bidra med ad hoc-stöd i övriga förändringsinitiativ och P&C-projekt kopplade till integrationen. Kvalifikationer • Relevant högskoleutbildning inom HR, kommunikation eller motsvarande erfarenhet. • Flytande svenska och engelska i tal och skrift. • Tidigare erfarenhet från internationellt företag inom HR/P&C – gärna i rollen som specialist eller projektledare. • Vana vid att hantera förändringskommunikation och goda kunskaper i digitala verktyg som Sharepoint och Viva Engage är meriterande. • Du är en självgående och kommunikativ person med god samarbetsförmåga, hög flexibilitet och en stark känsla för ägarskap och struktur. Övrigt • Uppdraget pågår från 1 maj till 30 september 2025. • Förväntad närvaro på kontoret 100% under första månaden, därefter möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan. • Semestermöjlighet om ca två veckor mellan mitten av juli och början av augusti kan diskuteras. Vill du vara med och bidra till en spännande integrationsresa i ett internationellt sammanhang? Välkommen med din ansökan redan idag! För mer frågor gällande uppdraget kontakta ansvarig rekryterare: Antonia Tiritidou via antonia.tiritidou@adecco.se
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
- Organisationsnummer: 5564472677
- Hemsida: http://www.adecco.se/
Kontaktperson
- Kontakt: Antonia Tiritidou
- E-post: antonia.tiritidou@adecco.se
- Kontakttyp: Business Manager AP