
Customer Success Manager med fokus på nya kunder till Wattif EV Sverige!
Rubino Rekrytering
Backofficepersonal
Plats: Stockholm
- Omfattning: Heltid
- Anställningsform: Tills vidare
- Villkor: Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
- Omfattning: 100%
Jobbinformation
- Antal lediga tjänster: 1
- Publicerad: 2025-04-11
- Sista ansökningsdag: 2025-09-28
Lön
- Lön enligt överenskommelse
Om tjänsten
Vill du vara med och skapa en kundupplevelse i världsklass redan från dag ett?
Wattif EV söker nu en driven och strukturerad Customer Success Manager med fokus på onboarding av nya kunder. Hos oss får du en viktig roll i att säkerställa att varje ny kundstart blir smidig, proffsig och effektiv – samtidigt som du bygger grunden för långsiktiga och hållbara relationer.
Om rollen
Som Customer Success Manager är du navet i en snabb, sömlös och kvalitativ övergång från signerat avtal till aktiv kund. Ditt uppdrag är att varje kund får en stark start tillsammans med Wattif – med rätt information, rätt kontaktvägar och rätt förväntningar. Rollen innebär också att du tar ett ägarskap för att material, avtal och processer är uppdaterade och anpassade för en hög och jämn kvalitet.
Arbetsuppgifter och ansvar är bland annat följande:
- Ansvara för kundresan från signerat avtal till etablerad kundrelation
- Planera och genomföra onboarding-aktiviteter, inklusive utbildning och överlämning av material
- Vara kontaktperson för nya kunder och koordinera och kravställa mot operations
- Säkerställa att dokumentation och avtal är uppdaterade och korrekt hanterade
- Stödja säljteamet i större affärer för att säkra övergången till kund
- Identifiera förbättringar i onboardingprocessen och implementera åtgärder
- Bidra till ökad kundnöjdhet, effektivitet och retention
För att lyckas i rollen är du lösningsorienterad, ansvarstagande och har fokus på resultat och kundvärde. Du har en god förmåga att strukturera information och arbeta organiserat. Du är trygg och kommunikativ i rollen som länk mellan kund och våra interna team. Utöver det har du:
- Erfarenhet av kundsupport, onboarding eller kundrelationer i en affärsnära roll
- Vana vid att arbeta i CRM-system och andra kundverktyg
- Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet
- Det är meriterande om du har erfarenhet av solcells- eller elbilsladdningsbranschen
Vad vi erbjuder:
Hos oss får du möjlighet att arbeta i en framtidsbransch med starkt hållbarhetsfokus. Det är en dynamisk miljö där du får stort eget ansvar och möjlighet att påverka och du får möjlighet att vara en del av ett internationellt bolag med lokal närvaro och tydlig tillväxtstrategi.
Har du frågor är du välkommen att kontakta VD Wattif Sverige Oscar Klingensjö på +46 603 55 46 48. Intervjuer sker löpande – skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen att bli en nyckelspelare hos Wattif EV och bidra till framtidens eldrivna mobilitet!
Om oss
Wattif EV är en pionjär inom den elektriska fordonsbranschen med insikt och erfarenhet från sitt norska ursprung, där huvuddelen av all nybilsförsäljning är elbilar. Vi är fast beslutna att möta den snabbt ökande efterfrågan på laddningspunkter genom att erbjuda nyckelfärdiga helhetslösningar som inkluderar finansiering, drift, underhåll och olika lönsamhetsalternativ. Wattif EV är en dynamisk och innovativ organisation med huvudkontor i Bergen, Norge, och verksamhet i flera länder – inklusive Storbritannien, Irland, Tyskland, Österrike och hela Norden. I Sverige är vi inne i en expansiv fas och har vårt kontor i södra Stockholm. Läs mer om oss på: www.wattifev.com
Arbetsgivare
Rubino Rekrytering AB
- Organisationsnummer: 5566419098
- Hemsida: https://www.rubino.se
Kontaktperson
- Kontakt: Hanne Rubino
- E-post: hanne@rubino.se
- Telefon: 0739-015911