
HR-avdelningen söker arkivadministratör, visstidsanställning
Ledningsstab, HR-avdelningen
Arkivassistent
Plats: Finspång
- Omfattning: Deltid
- Anställningsform: 11 dagar - upp till 3 månader
- Villkor: Heltid/Deltid. 75-100%. Tillträde: snarast enligt överenskommelse Visstidsanställning till
- Omfattning: 75-100%
Jobbinformation
- Antal lediga tjänster: 1
- Publicerad: 2025-04-15
- Sista ansökningsdag: 2025-04-30
Lön
- Timlön
Om tjänsten
Vill du jobba med oss? HR-avdelningen tillhör Ledningsstaben och vi är stödfunktion som stöttar organisationen runt löneadministration och HR-frågor. Vad kan vi erbjuda dig? HR-avdelningen står just nu inför en stor förändring där vi kommer gå över till digitala personalakter. Du kommer jobba med att gallra tidigare personakter i personalarkivet så de kan skannas in i det digitala systemet. Du kommer få en timanställning och första månaden kommer vara heltid (40 timmar i veckan). Anställningen kan komma att förlängas ytterligare några veckor. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer mestadels arbeta med att gallra personalakter i vårt arkiv, men det kan även förkomma andra enklare administrativa arbetsuppgifter. Vem är du? Vi ser gärna att du är noggrann och gillar högt tempo samt att du trivs med att jobba med en och samma arbetsuppgift. Du har en avslutad gymnasieutbildning, gärna inom administration. Vi driver Finspång framåt! Finspång har ett rikt och varierat utbud av kultur, unika historiska miljöer och mötesplatser. Det är en levande industriort med ett starkt näringsliv med närhet till kringliggande städer. Tillsammans med näringslivet har Finspångs kommun fastslagit en gemensam vision att vi till år 2035 ska ha 30 000 invånare. Finspång utvecklas genom en drivkraft att möta samtiden och framtiden. Därför styrs kommunens verksamheter utifrån FN:s globala mål. Genom att agera lokalt för att påverka globalt vill vi bidra till en hållbar framtid för människor och miljö. Som medarbetare i Finspångs kommun är du vår viktigaste resurs. Du och dina kollegor förbättrar vardagen för andra – varje dag. Här får du möjlighet att göra skillnad, ge service till andra och ta ansvar för Finspångs utveckling. Tillsammans bygger vi stolthet och arbetsglädje på en arbetsplats som präglas av öppenhet och samarbete. Vi har en förmånsportal genom företaget Benify; Fördel Finspång, där alla våra medarbetare får ta del av förmåner, rabatter och andra erbjudanden av många olika slag, exempelvis friskvårdsbidrag. För att ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Finspångs kommun. I Finspångs kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa till annonsens kontaktperson som kommer att guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Innan anställning i Finspångs kommun ska giltig identitetshandling visas. Inför rekryteringsarbetet har Finspångs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Arbetsgivare
Finspångs kommun
- Organisationsnummer: 2120000423
Kontaktperson
- Kontakt: Karin Nilsen
- Telefon: 0122-85262
- Kontakt: Helén Wallman
- Telefon: 0122-85213
- Kontakt: Anna Stark
- Telefon: 0122-85266