
Administratör sökes till socialtjänsten
Härryda kommun
Sekreterare
Plats: Härryda
- Omfattning: Heltid
- Anställningsform: 3 månader – upp till 6 månader
- Villkor: Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde maj 2025 eller enligt överenskommelse.
- Omfattning: 100%
Jobbinformation
- Antal lediga tjänster: 1
- Publicerad: 2025-04-16
- Sista ansökningsdag: 2025-04-29
Lön
- Enligt avtal.
Om tjänsten
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Är du skicklig på administration och tycker om att hålla ordning och reda? Vill du vara en del av vårt team och bidra till att socialtjänstens verksamhet fungerar smidigt? Då kan detta vara möjligheten för dig! Vi söker nu en engagerad administratör för ett vikariat under Fridas föräldraledighet, från sommaren 2025 till sommaren 2026. Hos oss får du chansen att arbeta i en trevlig miljö där din insats är viktig. ARBETSUPPGIFTER Som administratör kommer du att vara en nyckelperson i vår organisation. Du kommer att ansvara för en rad administrativa uppgifter och vara en viktig stödfunktion för både medarbetare och ledning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: · Fakturahantering, debitering och utbetalning · Posthantering, både fysisk och digital · Inköp, beställningar och bokningar · Administrativt stöd och service till chefer, medarbetare och kommuninvånare · Fastighetsadministrativa uppgifter · Systemadministrativa uppgifter rörande larm Vi erbjuder dig · En stimulerande och varierande arbetsmiljö · Möjlighet att utvecklas och växa i din roll · Ett härligt team med engagerade kollegor · Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete · Friskvårdsbidrag KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har · Goda kunskaper i Officepaketet · Gymnasieutbildning som lägst · God systemvana och teknikintresse · Erfarenhet av administrativt arbete Meriterande är om du har · Erfarenhet av ekonomiadministration · Administratörsutbildning · Utbildning inom digitalisering · Erfarenhet av fakturahantering · Erfarenhet av digitaliseringsarbete För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är · Samarbetsvillig och social · Flexibel och tycker det är ok att ta dig mellan olika arbetsplatser då din placering blir växelvis mellan två vård- och omsorgsboenden i östra delarna av kommunen · Ordningsam och har bra förmåga att strukturera arbetet · Driven och tar tag i saker För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. ÖVRIGT Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till: Härryda kommun Personalfunktionen, Sofia Götberg 435 80 Mölnlycke Din ansökan kommer du att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Härryda kommun
- Organisationsnummer: 2120001264
Kontaktperson
- Kontakt: Pernilla Wallén
- E-post: pernilla.wallen@harryda.se
- Telefon: 031-724 61 39
- Kontakttyp: Administrativ chef