
Utbildningshandläggare
Göteborgs universitet
Utbildningshandläggare
Plats: Göteborg
- Omfattning: Heltid
- Anställningsform: 3 månader – upp till 6 månader
- Villkor: Anställningen är ett vikariat, 6 månader eller till dess ordinarie befattningshavare är åt Heltid
- Omfattning: 100%
Jobbinformation
- Antal lediga tjänster: 1
- Publicerad: 2025-04-16
- Sista ansökningsdag: 2025-05-07
Lön
- Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Om tjänsten
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.På Institutionen för biomedicin bedrivs forskning och undervisning inom prekliniska och kliniska medicinska ämnen. Institutionen är indelad i följande fyra avdelningar: infektionssjukdomar, mikrobiologi och immunologi, medicinsk kemi och cellbiologi samt laboratoriemedicin. För närvarande har institutionen cirka 340 medarbetare och cirka 450 Mkr i omsättning. Hela administrationen för institutionen sitter samlat i fräscha lokaler i en egen byggnad, det finns alltid en erfaren kollega i närheten. Vi har flexibel arbetstid med möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan. Arbetsuppgifter Vi söker nu en utbildningshandläggare som kommer att arbeta med program- och kursadministration samt med Kirurgiskt Anatomiskt Träningscentrum. Du kommer också att arbeta med koordinering och administration av det nordiska nätverk för forskning om smittskydd och vårdhygien som utvecklats från utbildningen, där vi varje år ordnar ett 2-3 dagars möte: Nordic Seminar on Infection Control. Program- och kursadministration innebär varierande arbetsuppgifter och består bland annat av: administrering i flertalet system, tillgodoräknanden, viss antagningsadministration, hantering av kursutvärderingar, tentamensadministration, resultatrapportering och schemaläggning. Kirurgiskt anatomiskt träningscentrum (KAT) erbjuder kirurgisk färdighetsträning för studenter i utbildning. Du kommer att arbeta med donationsregistret som är ett personregister för de personer som donerar sina kroppar till medicinsk och anatomisk undervisning vid KAT samt delta i utvecklingen av registerhanteringen internt. Därutöver kommer du att arbeta med information till och kommunikation med blivande donatorer, deras anhöriga och med andra instanser. Dessa samtal kan uppfattas som känsliga och krävande. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en samordnande roll, helst inom universitet eller högskolesektorn och som är van att ha mycket kontakter i din yrkesroll. Du har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande kompetens/relevant arbetslivserfarenhet och du har god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska muntligt och skriftligt. Tjänsten kräver också att du har god datorvana (Officepaketet). Du behöver ha arbetat med kommunikation och informationsförmedling via hemsidor. Erfarenhet av utbildningsadministrativt arbete inom universitet eller högskola och kunskap om de lagar och regler som styr universitets utbildningsverksamhet är starkt meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Du behöver ha god förmåga att samarbeta men även att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver vara social och ha lätt att kommunicera med olika människor. Det är viktigt att du har ett serviceinriktat arbetssätt och vi sätter stort värde på flexibilitet, kreativitet, nyfikenhet och att du har ett intresse att vilja hjälpa andra. Då delar av tjänsten innebär hantering av mycket känsliga ärenden krävs stor integritet och förmåga till respektfull kommunikation. Det är därför starkt meriterande om du tidigare har arbetat med registerhållning och sekretessbelagda uppgifter. Det är mycket viktigt att du kan strukturera och planera ditt arbete samt hantera flera och mycket varierade arbetsuppgifter parallellt. Anställning Anställningen är ett vikariat på heltid, 6 månader eller till dess ordinarie befattningshavare är åter i tjänst med placering vid administrativa enheten på Institutionen för biomedicin. Tillträde snarast. Tillsättningsförfarande Hjälp för sökande: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande#S%C3%A5-h%C3%A4r-g%C3%A5r-rekryteringsprocessen-till % Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Birgitta Vallhagen, administrativ chef, tfn: 031-786 5007, e-post: birgitta.vallhagen@gu.se Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-05-07 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Göteborgs Universitet
- Organisationsnummer: 2021003153
- Hemsida: http://www.gu.se/