Inköpsassistent till Optergo i Mölnlycke
Your Talent AB
Inköpare
Plats: Göteborg
- Omfattning: Heltid
- Anställningsform: Tills vidare
- Villkor: - -
- Omfattning: 100%
Jobbinformation
- Antal lediga tjänster: 1
- Publicerad: 2025-04-16
- Sista ansökningsdag: 2025-05-07
Lön
- Enligt överenskommelse
Om tjänsten
Optergo AB är ett helägt dotterbolag till Univet-koncernen med specialinriktning på optiska och ergonomiska lösningar för framför allt tandvård och kirurgi, men också inom andra områden såsom djursjukvård, elektroniktillverkning och närliggande verksamheter. Vi är belägna på Furuhällsvägen i Mölnlycke, där även vårt säljbolag Merident AB finns och vi är idag ett tjugotal anställda i Sverige. Vi har även kollegor på ett mindre systerbolag i Finland samt världen över genom Univet Group. Läs mer på www.optergo.com ROLLEN Rollen som inköpsassistent är en bred roll som sträcker sig över flera olika arbetsområden. Du är en del av inköp, logistik och ekonomi med ett viktigt uppdrag i att stötta övriga organisationen med praktiska och administrativa uppgifter och du arbetar kontinuerligt i affärssystemet Visma.net och i Excel. Det är en bred och utvecklande roll med många kontaktytor både nationellt som internationellt och du har daglig kontakt med moderbolaget i Italien. Det finns alltid en mängd ad-hoc uppgifter att ta tag i och du bör vara öppen för att jobba med många bollar i luften. Det finns flera interna effektiviseringsprojekt att arbeta med och senare driva igenom när du har kommit in arbetet. Tjänsten är placerad på kontoret i Mölnlycke och du rapporterar till VD. Exempel på arbetsuppgifter: • Operativt inköpsarbete, avrop och leveransbevakning • Ansvar för lageroptimering och orderplanering • Ankomstregistrering & matchning av leverantörs- och kundfakturor • Uppdatera priser och övrig produktinformation i affärssystem • Löpande kontakt med leverantörer och ansvara för returhantering • Sammanställa rapporter från CRM och underhålla masterdata samt skapa dokument i kvalitetssystem • Matchning av leverantörsfakturor och övrig ekonomiadministration • Delaktig vid månads/årsbokslut • Övrig administration VEM ÄR DU? Vi söker dig som önskar en bred roll ”spindeln i nätet” där du får arbeta med en mängd olika arbetsuppgifter. Du är strukturerad och ordningsam och tycker om att skapa rutiner och processer. Du är social och trevlig och tycker om att arbeta både självständigt och i team. Vidare är det viktigt att du trivs med många kontaktytor och tycker om att finnas nära verksamheten samt har en god kommunikativ förmåga. För denna tjänst behöver du: • Relevant eftergymnasial utbildning • Några års erfarenhet av inköp och logistik • Det är meriterande om du har arbetat med ekonomi • Excel – ett viktigt arbetsredskap som du är bekväm med på daglig bas • Flytande svenska och goda kunskaper i engelska • God erfarenhet av affärssystem, har du arbetat med Visma.net så är det meriterande • Mycket goda kunskaper i Officepaketet samt generellt god datorvana • • ANSÖKAN/KONTAKT Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se. För ytterligare information vänligen kontakta Johan Sjöberg på 0761-709851 johan.sjoberg@yourtalent.se. Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!
Arbetsgivare
Your Talent AB
- Organisationsnummer: 5590858154