Svergie logotyp
Orti
Logotyp för Fenix Family AB

Customer Excellence Agent

Convendum

Backofficepersonal

Plats: Stockholm

  • Omfattning: Heltid
  • Anställningsform: Tills vidare
  • Omfattning: 100%

Jobbinformation

  • Antal lediga tjänster: 2
  • Publicerad: 2025-04-17
  • Sista ansökningsdag: 2025-05-17

Om tjänsten

Om Fenix Family AB

På Fenix Family arbetar vi med det som betyder mest – livets stora beslut och stunder. Med två verksamhetsgrenar, Fenix Begravning och Fenix Life, hjälper vi människor med allt från värdiga begravningar till framtidssäker livsplanering genom testamenten, framtidsfullmakter och andra familjejuridiska dokument. Vi är ett snabbväxande och värderingsdrivet bolag med stort hjärta – där empati och kundnöjdhet alltid är nummer ett.

www.fenixbegravning.se

www.fenixfamily.se

Om rollen – Customer Excellence Agent

Vi söker nu en trygg, lösningsorienterad och tekniskt kunnig Customer Excellence Agent till vårt team i Stockholm. I denna nyckelroll kommer du vara förstalinjen mot våra kunder både privatpersoner och partners för att vägleda dem i frågor som rör livsplanering, främst kring testamente, framtidsfullmakt men även andra tjänster inom begravning och familjejuridik.

Du är expert på att lyssna, identifiera behov och guida kunden med värme, respekt och struktur – även i känsliga situationer. Rollen kräver att du kan växla mellan samtal, mejl, ärendehanteringssystem och digitala verktyg med lätthet och precision.

Ditt uppdrag

Hantera inkommande förfrågningar via telefon, e-post och chatt från privatkunder och samarbetspartners

Informera och vägleda kring livsplaneringstjänster (ex. testamente, framtidsfullmakt)

Fånga upp kundernas behov, skapa trygghet och hitta lösningar

Samarbeta med jurister och rådgivare för att säkerställa hög kundnöjdhet

Arbeta strukturerat i våra system och bidra till förbättring av våra interna processer

Vara en del av vår närvarande och empatiska kultur – både digitalt och fysiskt på kontoret några dagar i veckan

Vi tror att du har:

Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat kundservicearbete, gärna inom bank, försäkring, juridik eller rådgivningstjänster

Mycket god teknisk förståelse – du är van vid CRM-system, ärendehantering och digitala lösningar

Flytande svenska i tal och skrift, och god kommunikativ förmåga

Förmåga att lyssna aktivt, skapa förtroende och agera med omtanke

Ett strukturerat arbetssätt och fallenhet för att ha flera bollar i luften

En vilja att alltid göra det lilla extra för kunden – och kollegan

Varför Fenix Family?

Ett meningsfullt jobb där du hjälper människor på riktigt

Ett team som brinner för kvalitet, omtanke och ständig utveckling

Flexibelt hybridarbete – men med värde i att ses fysiskt

Moderna arbetsverktyg och tydliga processer

En stark företagskultur där du får vara dig själv och växa

Låter det här som du? Skicka in din ansökan så snart som möjligt – vi rekryterar löpande!

Postadress

Birger Jarlsgatan 57
11356 Stockholm

Arbetsgivare

Fenix Family AB

  • Organisationsnummer: 5569617003

Ansökan

Ansök till tjänsten
SökSök

Vilken plats vill du veta mer om?