Svergie logotyp
Orti
Logotyp för Bravura Sverige AB

Stiftelsen Hjärnfonden Kundsupport

Bravura

Kundtjänstmedarbetare

Plats: Stockholm

  • Omfattning: Deltid
  • Anställningsform: 6 månader eller längre
  • Villkor: Deltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Omfattning: 100%

Jobbinformation

  • Antal lediga tjänster: 1
  • Publicerad: 2025-04-17
  • Sista ansökningsdag: 2025-10-04

Lön

  • Lön enligt överenskommelse

Om tjänsten

Är du studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning, och söker ett viktigt extra- samt sommarjobb? Hjärnfonden söker nu medarbetare till Givarservice, för att stötta upp vid behov och under semestertider. Rollen som givarservicesupport är ett viktigt ansikte utåt mot Hjärnfondens givare, främst via telefon och mail. Låter det som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag med start i maj där uppdraget har en omfattning på deltid under terminerna, med möjlighet till utökad arbetstid/heltid under sommaren. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Hjärnfonden. Arbetstiderna anpassas efter Hjärnfondens behov – exempelvis vid frånvaro, semestrar eller arbetstoppar. Under sommaren finns möjlighet till heltidstjänst under cirka 6–8 veckor i juli, augusti och inledningen av september. Arbetet sker dagtid, främst under förmiddagar måndag till fredag.

Om företaget Hjärnfonden är en av Sveriges snabbast växande insamlingsorganisationer med ett tydligt mål – att skapa ett samhälle där alla hjärnor får möjlighet att nå sin fulla potential, fria från sjukdomar. Sedan starten 1994 har Hjärnfonden delat ut över en miljard kronor till svensk hjärnforskning, och arbetet fortsätter med oförminskad kraft.

Genom att finansiera forskning och sprida kunskap driver Hjärnfonden utvecklingen framåt inom hela neurovetenskapens område – från grundforskning till kliniska genombrott. Organisationen arbetar både med insamling och opinionsbildning och spelar en viktig roll i att öka förståelsen för hjärnans betydelse i samhället.

Arbetsuppgifter I rollen som Givarservicesupport är du ett viktigt ansikte utåt för Hjärnfonden. Du ger service till deras givare, främst via telefon och mejl, samt hanterar både frågor, feedback och ibland klagomål. Det handlar om att möta människor med respekt, tålamod och engagemang – varje kontakt gör skillnad.

Förutom kontakten med givare ingår också administrativa uppgifter, som att registrera gåvor, uppdatera register samt ta hand om in- och utgående post. En vanlig arbetsdag börjar med att du och teamet bestående av två erfarna kollegor går igenom inkomna ärenden och planerar dagen. Sedan arbetar ni vidare med att svara på mejl och ringa upp givare som hört av sig.

Majoriteten av samtalen sker med äldre personer, vilket innebär att du behöver vara lyhörd och kunna anpassa ditt sätt att kommunicera beroende på både kanal och mottagare. Du trivs med att ha direktkontakt i telefon och är trygg i att bemöta människor på ett empatiskt och respektfullt sätt.

Rollen kräver att du är noggrann och strukturerad, särskilt i det administrativa arbetet. Du kommer jobba i ett CRM-system där det är viktigt att alla ärenden registreras korrekt – felaktig information kan få stora konsekvenser. Du kommer även hantera post, brev och talonger som ska skannas in och registreras.

Du får en gedigen introduktion tillsammans med dina kollegor, så att du snabbt kommer in i arbetssätt, rutiner och system.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• God datorvana (Officepaketet) • Pågående eftergymnasiala studier med minst ett år kvar, eller annan huvudsaklig sysselsättning • Erfarenhet av kundservice alternativt motsvarande serviceyrke • Erfarenhet av administrativt arbete • Mycket goda kunskaper i svenska • God data- och systemvana

Meriterande: • Erfarenhet av att arbeta i en ideell organisation

För att trivas i rollen som Givarservicesupport ser vi att du är serviceinriktad och trivs med att hjälpa andra. Du tycker om att ha kontakt med människor, både via telefon och mejl där du kan anpassa din kommunikation beroende på mottagare.

Du gillar att jobba såväl självständigt som i ett team och tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter på ett noggrant och strukturerat vis. Vi ser gärna att du har en god förmåga att lyssna och att du genom dina kontakter skapar värde för Hjärnfonden och dess givare.

Övrig information

Start: Maj Plats: Stockholm Lön: Timlön enligt överenskommelse

Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.

Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

#Nextgen

Arbetsgivare

Bravura Sverige AB

  • Organisationsnummer: 5567520803
  • Hemsida: https://www.bravura.se

Kontaktperson

  • Kontakt: Amanda Forssell
  • E-post: amanda.forssell@bravura.se

Ansökan

Ansök till tjänsten
SökSök

Vilken plats vill du veta mer om?