
Inköpare
Randstad
Inköpare
Plats: Solna
- Omfattning: Heltid
- Anställningsform: 11 dagar - upp till 3 månader
- Villkor: Heltid Visstidsanställning
- Omfattning: 100%
Jobbinformation
- Antal lediga tjänster: 1
- Publicerad: 2025-04-17
- Sista ansökningsdag: 2025-07-16
Lön
- Hourly
Om tjänsten
Arbetsbeskrivning
Till en välkänd aktör inom dagligvaruhandeln söker vi nu en konsult för ett uppdrag inom ett etablerat Supply Chain Finance-program till deras kontor i Solna. Rollen innebär att driva ett förändringsinitiativ kopplat till finansiering av leverantörsfakturor, i nära samarbete med både interna och externa parter såsom ekonomi, treasury, inköp, leverantörer och finansiärer.
Uppdraget är på 100 % och löper mellan 1 maj och 4 juli 2025, med möjlighet att bidra till ett viktigt utvecklingsskede i ett moget men växande finansieringsprogram.
Ansvarsområden
- Definiera plan och genomföra byte av finansiär för de leverantörer som berörs
- Driva potentiell förhandling av villkor för deltagande, med målbild att behålla eller förbättra avkastningen från programmet
- Koordinera och facilitera informationsutbyte mellan leverantör, finansiär och plattformsleverantör
- Koordinera information, status och plan med kundens verksamheter, så som ekonomiavdelning/shared services, Treasury & Finans, inköpsorganisation mfl
- Ansvara för uppföljning av genomförande finansiärsflytt samt programmet i stort
- Delta i diskussioner med befintliga och nya finansiärer tillsammans med kundens Treasury
- Delta i diskussioner om nyttjande, affärsplanering samt förhandling med extern plattformsleverantör(er)
Leveranser
- Genomförd plan av byte av finansiär senast 30 juni 2025, för leverantörer som berörs i programmet
- Bibehållet eller förbättrat kassaflöde efter genomfört finansiärsbyte
- Bibehållet eller utökat antal deltagande leverantörer i programmet efter finansiärsbyte
- Möjliggjort rapportering och uppföljning av potentiella finansiella effekterna från processen
Kvalifikationer
- Kompetens/erfarenhet från inköpsverksamhet och förhandling av betalningsvillkor
- Kunskap och förståelse för rörelsekapital och värdet av kassaflöde i ett bolag
- Fördel med erfarenhet inom DVH eller närliggande bransch
- Erfarenhet från projektledning inom tvärfunktionella initiativ i komplexa organisationer
- God förmåga att kommunicera och engagera syftet med programmet, både externt för leverantör samt internt hos kunden
- God vana i Microsoft Office, framförallt Excel och Powerpoint
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsgivare
Randstad AB
- Organisationsnummer: 5562421718