Svergie logotyp
Orti
Logotyp för Ale kommun

Stödassistent LSS - Krokstorp BoDa

Socialförvaltningen

Stödassistent

Plats: Ale

  • Omfattning: Heltid
  • Anställningsform: Tills vidare
  • Villkor: 100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
  • Omfattning: 100%

Jobbinformation

  • Antal lediga tjänster: 1
  • Publicerad: 2025-04-28
  • Sista ansökningsdag: 2025-05-16

Lön

  • Månadslön

Om tjänsten

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Krokstorp är en LSS-verksamhet med både gruppboenden och daglig verksamhet som ligger i en underbar lantlig miljö. Här får du som personal möjlighet att ge stöd både i boendemiljö och på daglig verksamhet. Vi arbetar utifrån ett salutogent förhållningssätt så att varje individ utvecklar sina resurser och har en begriplig, hanterbar och meningsfull vardag. Vårt mål är att ständigt utveckla verksamhetens kvalitet. På Krokstorp finns samordnare och stödpedagog som ett stöd för övrig personal. Vi erbjuder en god introduktion och löpande kompetensutveckling och arbetar aktivt tillsammans för att skapa en god arbetsmiljö. Är du en person som vill ge stöd och service till personer med omfattande stödbehov. Är du en person som tillför entusiasm, energi och lust i arbetet? Känner du stolthet i ditt yrke och vill göra skillnad för den enskilde? Då ser vi fram emot din ansökan! Arbetsuppgifter Arbetet innebär att ge stöd och service till personer med omfattande behov, inriktning autism. Den enskilde ska ha största möjliga delaktighet och inflytande i samtliga livsområden. Arbetsuppgifterna innebär att stötta kring personlig hygien, måltider, städning, sysselsättning, fritidsaktiviteter och samhällskontakter och insatserna utförs med ett salutogent och lågaffektivt förhållningssätt. Stödassistenten deltar även i ett team som ansvarar för pedagogisk planering och uppföljning kring den enskilde. Du behöver känna dig trygg i social dokumentation och ha erfarenhet av arbetet kring genomförandeplaner. God samverkan med interna och externa parter är en viktig del av arbetet. Tjänsten innebär dag-, kvälls- och helgtjänstgöring.  Kvalifikationer Vi ser att du har formell utbildning inom yrkesområdet såsom omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Erfarenhet från arbete på LSS-boende eller daglig verksamhet och aktuell målgrupp (omfattande funktionsnedsättning, autism) är ett krav. Kunskap om LSS-lagstiftning samt erfarenhet av social dokumentation, erfarenhet av lågaffektivt förhållningssätt, tydliggörande pedagogik, alternativ kompletterande kommunikation (AKK) är meriterande. Egenskaper som värdesätts för tjänsten är att du är en trygg och stabil person. Du ska ha god språkkunskap i svenska i tal och skrift då dokumentation ingår i arbetsuppgifterna. Samarbetsförmåga, kunna lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt är ett krav. I rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Arbetstiden förläggs för närvarande mellan kl. 7.00-21.30 med arbete dag, kväll och helg. Vi har en schemaprocess där du har stora möjligheter att påverka ditt schema genom till exempel passlängd och antal helgpass. Vid ett erbjudande om anställning behöver du kunna uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringsprocessen. Kandidaten ska göra språktest eller uppvisa godkända betyg i Svenska 1 eller Svenska som andra språk 1. Du behöver ha körkort och bil för att ta dig till arbetsplatsen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Arbetsgivare

Ale kommun

  • Organisationsnummer: 2120001439

Kontaktperson

  • Kontakt: Angela Wänqvist
  • Telefon: 0303-703000

Ansökan

Ansök till tjänsten
SökSök

Vilken plats vill du veta mer om?