Svergie logotyp
Orti
Logotyp för Lecke, Sandra

Redovisning och controller

Helsingborg

Redovisningsekonom

Plats: Helsingborg

  • Omfattning: Heltid
  • Anställningsform: Tills vidare
  • Villkor: 100%. Tillträde: Enligt ö.k Tillsvidareanställning
  • Omfattning: 100%

Jobbinformation

  • Antal lediga tjänster: 1
  • Publicerad: 2025-05-31
  • Sista ansökningsdag: 2025-07-01

Lön

  • Månad

Om tjänsten

Är du en erfaren ekonom med ett öga för detaljer, strategisk förståelse och förmågan att driva förbättring? För vår kunds räkning söker vi nu en Country Controller till deras team i Sverige. Du blir den lokala experten inom ekonomi och redovisning, med en viktig roll i att stödja affärsutveckling, följa upp projekt och säkerställa korrekt och effektiv finansiell styrning. Om rollen Som Country Controller ansvarar du för alla finansrelaterade frågor i Sverige. Du har en aktiv och drivande roll i att stödja affärens optimering och tillväxt – både genom analys, uppföljning och kontroll. Rollen rapporterar till Director Finance Europe  samt har ett nära samarbete med Country Manager. Du fungerar också som länk mellan det lokala teamet i Norden och våra centrala funktioner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvara för månadsbokslut och rapportering till Director Finance Europe och Country Manager Leda budget- och prognosprocessen för alla nordiska enheter, i samarbete med centrala team Upprätta månatliga rapporter, KPI:er och 12-månaders rullande prognoser i rätt tid inför planerade rapportmöten Koordinera och övervaka CapEx-begäran (exkl. lagerprojekt) tillsammans med Country Manager Delta i budgetering och kassaflödesanalyser kopplat till investeringsprojekt tillsammans med Project Controller och Project Director Rapportera projektrelaterade resultat i nära samarbete med Project Controller till Project Director och CEO Koordinera finansiering med bank Ansvara för moms, lön, sociala avgifter, pensioner och finansiella rapporter enligt svensk lag Koordinera och förbereda revisioner Samarbeta med vårt Financial Shared Services Center kring rapportering, balans- och resultatanalys Kontrollera att kostnader bokförts korrekt och konsultera relevanta beslutsfattare vid behov Förbereda CIT-deklarationer, fastighetsskatt och andra skatter i samarbete med vår centrala skatteenhet Säkerställa stabil struktur och korrekt dataunderlag för kundfakturering enligt kontrakt Följa upp att betalningar från kunder och till leverantörer sker korrekt Vi söker dig som har: Relevant akademisk utbildning inom ekonomi/redovisning Flera års erfarenhet som controller eller ekonomiansvarig, gärna i internationell miljö Gedigen erfarenhet av bokslut, rapportering, budget och prognos Förståelse för skatte- och redovisningsfrågor enligt svensk lagstiftning Van att arbeta proaktivt och driva förbättringar Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift God analytisk förmåga, noggrannhet och struktur Meriterande: Erfarenhet från logistik, supply chain eller liknande bransch Tidigare arbete i internationella och/eller matrisorganisationer Kunskaper i rapporterings- och analysverktyg (t.ex. Power BI, SAP, etc.)

Arbetsgivare

Lecke, Sandra

    Ansökan

    Ansök till tjänsten
    SökSök

    Vilken plats vill du veta mer om?