
Förvaltningskoordinator till Katrineholm
Heimstaden Sweden AB
Förvaltningsassistent
Plats: Katrineholm
- Omfattning: Heltid
- Anställningsform: Tills vidare
- Omfattning: 100%
Jobbinformation
- Antal lediga tjänster: 1
- Publicerad: 2025-06-13
- Sista ansökningsdag: 2025-07-13
Om tjänsten
Förvaltningskoordinator till Katrineholm
På Heimstaden arbetar vi utifrån visionen att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Vår ambition är att fortsätta växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med våra medarbetare, kunder och samarbetspartners - som alla delar våra värderingar.
Förvaltningsområdet i Katrineholm och Örebro, består av cirka 1500 bostäder och cirka 10 000 kvm kommersiell yta och vi söker nu en Förvaltningskoordinator som vill vara med på vår spännande resa!
Vad innebär tjänsten?
Som Förvaltningskoordinator blir du en viktig resurs i vårt team som består av Fastighetsskötare, Områdeschef, Fastighetsförvaltare, Bostadsuthyrare, samt andra stödfunktioner till förvaltningen. Som förvaltningskoordinator är du ansvarig för att hantera löpande förvaltningsärenden och kommer arbeta med olika ärenden baserat på verksamhetens behov.
I rollen koordinerar du dagliga aktiviteter, hanterar dokumentation och arbetar nära övriga kollegor i förvaltningen för att säkerställa en effektiv drift av fastighetsportföljen. Rollen är bred, där ingen dag är den andra lik.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att:
- Vara behjälplig i kontakten med våra hyresgäster (bostad och kommersiellt) så att våra relationer upprätthålls och utvecklas.
- Hantera enklare förvaltningsärenden
- Utföra för- och slutbesiktning samt besiktning inför standardförbättringar i bostäder och kommersiella lokaler. Du hanterar även åtgärder och förberedelse av beslutsunderlag.
- Vid behov, i samråd med ansvariga kollegor, beställa entreprenadarbeten samt sköta uppföljning av dessa (utemiljö, lokalvård, el, VVS, etc.).
- Stötta förvaltningen i arbetet med att säkerställa att myndighetskrav efterlevs.
- Vara behjälplig med att följa upp och säkerställa att ronderingar genomförs i enighet med våra rutiner.
- Sakgranska leverantörsfakturor.
- Förbereda fakturor till hyresgäster och säkerställa att underlag finns.
- Bidra till att skapa effektiva processer och en affärsmässig förvaltning.
Du kommer att rapportera till vår Områdeschef som är placerad på samma kontor som dig i Katrineholm.
Vem är du och vad har du med dig?
Som Förvaltningskoordinator har du många kontaktytor, såväl internt som externt. För att lyckas i rollen har du en stark kommunikativ förmåga och är duktig på att skapa långsiktiga relationer. Du är en person som ser lösningar och möter både hyresgäster och kollegor med lyhördhet där du prioriterar vikten av snabb och professionell återkoppling.
Vidare ser vi att du har:
- Relevant arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen och erfarenhet av hyresgästkontakt.
- Vi ser det som meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller motsvarande.
- B-körkort.
- Erfarenhet av att arbeta i Office-paketet och du har med fördel även arbetat i Vitec eller något liknande fastighetssystem.
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift (ytterligare språkkunskaper är meriterande).
- Vi ser det som meriterande om du har arbetet i en affärsmässig/resultatinriktad organisation tidigare.
Ansökan
Vi jobbar med löpande urval och intervjuer så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.
Din ansökan välkomnas senast den 13 juli 2025. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Filip Malmqvist (områdeschef) på filip.malmqvist@heimstaden.om. Vi ser fram emot din ansökan!
Postadress
Fredsgatan 1564130 KATRINEHOLM
Arbetsgivare
Heimstaden Sweden AB
- Organisationsnummer: 5566154497
- Hemsida: https://heimstaden.com/se/karriar/