Nämndsekreterare/vik arkivsamordnare
Eda kommun , Kommunledningsstaben
Nämndsekreterare
Plats: Eda
- Omfattning: Deltid
- Anställningsform: Tills vidare
- Villkor: Deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
- Omfattning: 100%
Jobbinformation
- Antal lediga tjänster: 1
- Publicerad: 2025-06-16
- Sista ansökningsdag: 2025-07-27
Lön
- Enligt avtal.
Om tjänsten
Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare. Kommunledningsstaben är ett verksamhetsområde med fokus på stöd och service till våra medarbetare. Inom staben arbetar vi med IT, Ekonomi, HR, Lön, Information och Kommunikation. Vårt huvudsakliga uppdrag är att se till att våra medarbetare har en trygg och trivsam arbetsplats där alla får vara med. Tillsammans med övriga verksamheter i kommunen arbetar vi aktivt med utveckling av vår organisation med målet att vara en arbetsplats där alla har samma förutsättningar och möjligheter. Vill du blir vår nya kollega och vara med och skapa goda förutsättningar för våra medarbetare? Vill du ha ett varierande och meningsfullt arbete där du får vara med och utveckla kommunens administrativa arbete? Vi söker dig som är strukturerad och serviceinriktad! Vi erbjuder en kombinerad tjänst: Nämdsekreterare 50% tillsvidare Arkivsamordnare 25% vikariat 1 år med möjlighet till förlängning Du kommer att arbeta i en engagerad och dynamisk avdelning som ansvarar för bland annat nämndkansli, kommunarkiv, medborgarkontor, växel, hållbarhet, information och besöksnäring. Placeringsort är Charlottenberg, med möjlighet till distansavtal. Vill du vara med och göra skillnad i vår kommun? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I rollen som nämndsekreterare ansvarar du för att samordna och administrera ärenden inom bildningsnämnden. Du skriver kallelser och protokoll samt hanterar arkivering av dokument. Arbetet innefattar även ärendehantering, registrering och utlämnande av allmänna handlingar. Tjänsten innebär nära samarbete med kollegor, chefer och politiker. Du deltar aktivt i utvecklingen av administrativa rutiner och processer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: Högskoleutbildning inom statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig Erfarenhet av offentlig förvaltning, med förståelse för kommunalrätt och ärendehantering Mycket god svenska i tal och skrift God IT-vana och erfarenhet av Office-paketet B-körkort Det är meriterande om du har: Erfarenhet av nämndarbete, gärna i kommunal verksamhet Kunskap om arkivering Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Lex Intresse för AI och digitala lösningar Vi söker dig som är: Självständig och ansvarstagande Strukturerad och serviceinriktad Lösningsfokuserad och positiv Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ÖVRIGT Tjänsten som nämndsekreterare är en tillsvidareanställning på 50%. Utöver detta erbjuds tjänst som vik arkivsamordnare 25% 1 år från tillträdesdagen med möjlighet till förlängning. Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och värdesätter mångfald både som kommun och som arbetsplats. Vi erbjuder glada arbetslag, positiva arbetsplatser och goda personalförmåner för dig som anställd!
Arbetsgivare
Eda kommun
- Organisationsnummer: 2120001769
Kontaktperson
- Kontakt: Margareta Bergman
- E-post: margareta.bergman@eda.se
- Telefon: +4657128142
- Kontakttyp: Informationschef